- Przetwornice DC-DC
- Woltomierze samochod.
- Woltomierze motocyklowe
- Woltomierze AC
- Woltomierze DC
- Amperomierze
- Liczniki i częstościomierze
- Wyłączniki ON/OFF
- Termometry
- Generator DDS
- Obudowy
- Porady praktyczne.
JS Elektronik
ul. Wolumen 6/43
01-912 Warszawa
tel: (022) 245 09 62
kom: 501 014 418
biuro@jsel.pl biuro@jselektronik.pl
ul. Wolumen 6/43
01-912 Warszawa
tel: (022) 245 09 62
kom: 501 014 418
biuro@jsel.pl biuro@jselektronik.pl
VM2F woltomierz + termometr
.
Zastosowanie:
- Motocykle z instalacją 6V, 12V, 24V
- Rowery elektryczne.
- Jachty i łodzie.
- Według pomysłu użytkownika.
Właściwości: - Pomiar napięcia stałego od 5.5V do 29V.
- Pomiar temperatury od -25C do +100C.
- 2 programowalne progi alarmu napięcia: dolny i górny
- 2 programowalne progi alarmu temperatury: dolny i górny.
- Automatyka włączania i wyłączania miernika.
- Automatyka jasności wyświetlacza.
- Uszczelniona, niewielka obudowa (40 x 20 x 53mm).
- Sygnalizacja alarmu, miganiem jasnej diody LED.
- 3 - cyfrowy, trwały wyświetlacz LED o dużej jasności.
- Do wyboru kilka kolorów wyświetlacza
- Regulacji i programowania miernika
przyciskiem kontrolnym umieszczonym z tyłu obudowy. - Odporny na omyłkowe podłączenie.
TABELA 1: DANE TECHNICZNE WOLTOMIERZA VM2F
Zakres pomiaru napięcia: | 5,5V- 29V DC (napięcie zasilania = napięcie mierzone) |
Prąd pobierany - praca: | od 6mA do 40mA (zależy od napięcia zasilania i jasności LED) |
Prąd pobierany - uśpienie: | <0,7mA, typowo 0,3mA |
Zakres pomiaru temperatury: | -25C +100C (pomiar chwilowy do +120C) |
Typ czujnika temperatury: | elektroniczny, precyzyjny, na kablu 2m. |
Dokładność pomiaru: | napięcie: +/- 0.1V, temperatura +/- 1C |
Wyświetlacz: | 3 cyfry LED o wysokości 10mm |
Kolor wyświetlacza LED: | czerwony, niebieski, żółty lub biały (określany w zamówieniu) |
Wymiary obudowy: | 40 szer. x 20 wys. x 53mm. |
Waga: | ok. 95g (z przewodami) |
Długość przewodów: | przewód czujnika temperatury 2m, zasilający 1m. |
INFORMACJE PODSTAWOWE: Miernik VM2F jest połączeniem woltomierza i termometru. Miernik może sygnalizować (miganiem jasnej diody LED) spadek napięcia akumulatora poniżej ustawionego dolnego progu (rozładowanie) lub wzrost napięcia powyżej górnego progu alarmu. Progi alarmu są ustawiane niezależnie w zakresie 0V - 29V. Podobnie możemy ustawić progi alarmu dla temperatury i np. sygnalizować spadek temperatury poniżej 0C, lub zakres temperatur od -2C do +2C (niebezpieczeństwo gołoledzi).
Programowanie funkcji miernika dobywa się za pomocą klawisza umieszczonego z tyłu obudowy. Krótkie naciskanie klawisza powoduje zmianę wyświetlanego parametru w następującej kolejności:
Programowanie funkcji miernika dobywa się za pomocą klawisza umieszczonego z tyłu obudowy. Krótkie naciskanie klawisza powoduje zmianę wyświetlanego parametru w następującej kolejności:
Ustawienie miernika na pomiar napięcia lub temperatury będzie powodowało ciągłe wyświetlanie danego parametru. Ustawienie "Au. " powoduje automatyczną zmianę wyświetlanego parametru co 4 sekundy.
Jeżeli podłaczymy miernik bezpośrednio do akumulatora to mozna wówczas wykorzystać funkcję automatycznego wyłączania (uśpienia). Po wyłączeniu silnika napięcie akumulatora przestje się się zmieniać. Miernik to wykrywa i po 15 sek. przechodzi w stan w stan uśpienia - pobiera wówczas minimalny prąd. Miernik automatycznie dostosowuje jasność wyświetlacza do oświetlania zewnętrznego.
Jeżeli podłaczymy miernik bezpośrednio do akumulatora to mozna wówczas wykorzystać funkcję automatycznego wyłączania (uśpienia). Po wyłączeniu silnika napięcie akumulatora przestje się się zmieniać. Miernik to wykrywa i po 15 sek. przechodzi w stan w stan uśpienia - pobiera wówczas minimalny prąd. Miernik automatycznie dostosowuje jasność wyświetlacza do oświetlania zewnętrznego.
Woltomierz zamknięto w aluminiowej obudowie pomalowanej czarnym lakierem proszkowym. Od spodu obudowy są dwa otwory M3 (+ 2 nierdzewne śruby M3/6) służące do mocowania woltomierza. Z tyłu obudowy wyprowadzono przewody podłączeniowe:
PODŁĄCZENIE ELEKTRYCZNE
Z obudowy woltomierza wyprowadzone są 2 przewody: przewód zasilania (pomiaru napięcia) i przewód czujnika temperatury. Przewód zasilania "+" jest oznaczony czerwonym kolorem.
1. Kabel zasilania i pomiaru napięcia (czerwono / czarny) . Jeden z przewodów tego kabla, oznaczony wyraźnym, czerwonym paskiem, należy podłączyć do "+" instalacji, a ten bez oznaczenia do masy "-" .
Miernik podłączamy do instalacji za stacyjką, wówczas po wyjęciu kluczyka wyłączy się również miernik. Jeżeli z jakiś względów nie jest to możliwe, wówczas należy uaktywnić funkcję automatycznego usypiania (APo) i miernik będzie przechodził w stan uśpienia po wyłączeniu silnika. Czasami pomiar napięcia może nie być wiarygodny. Dzieje się tak wtedy, gdy woltomierz podłączymy do przewodów, którymi płynie duży prąd do innych odbiorników powodując znaczny spadek napięcia na tych przewodach. Należy wówczas poszukać innego miejsca podłączenia. Najdokładniejszy pomiar jest bezpośrednio na klemach akumulatora.
Miernik podłączamy do instalacji za stacyjką, wówczas po wyjęciu kluczyka wyłączy się również miernik. Jeżeli z jakiś względów nie jest to możliwe, wówczas należy uaktywnić funkcję automatycznego usypiania (APo) i miernik będzie przechodził w stan uśpienia po wyłączeniu silnika. Czasami pomiar napięcia może nie być wiarygodny. Dzieje się tak wtedy, gdy woltomierz podłączymy do przewodów, którymi płynie duży prąd do innych odbiorników powodując znaczny spadek napięcia na tych przewodach. Należy wówczas poszukać innego miejsca podłączenia. Najdokładniejszy pomiar jest bezpośrednio na klemach akumulatora.
2. Kabel z czujnikiem temperatury: na końcu kabla jest zamocowany precyzyjny, elektroniczny czujnik temperatury. Czujnik ma wykonany otwór D=3mm, który ułatwia przymocowanie go do "nadwozia". Miejsce zamocowania powinno być tak wybrane, żeby czujnik nie nagrzewał się od Słońca, miał zapewniony przepływ powietrza, a zarazem nie był narażony na błoto chlapiące spod koła. Uwaga ! czujnik nie powinien być przykręcony metalową częścią bezpośrednio do elementów nadwozia, gdyż bezwładność cieplna tych elementów jest duża. Należy starannie zamocować kabel czujnika, żeby od drgań nie nastąpiło jego wyrwanie z obudowy. Ta uwaga dotyczy wszystkich przewodów !
ZASTOSOWANE ZABEZPIECZENIA.
1. W mierniku zastosowano zabezpieczenia elektryczne na przewodzie zasilającym , które czynią go niewrażliwym na pomylenie przewodów w czasie montażu.
2. Płytki miernika są zalane masą izolująca która chroni je od wilgoci i poprawia izolację elektryczną.
Dodatkowo, obudowa jest również uszczelniona silikonem. Woda może się jednak dostać do środka
obudowy przez otwory mocujące. Należy przy montażu zadbać o to aby otwory te były dobrze
uszczelnione - np. dodatkowymi podkładkami gumowymi lub przez okręcenie gwintu śrub mocujących
taśmą teflonową. Jeżeli mimo to woda dostaje się do obudowy, to należy pozostawić otwarte 2 małe
otwory (1,5mm) na spodzie obudowy które służą do odprowadzenia wody.
3. Cała obudowa, a zwłaszcza pleksa, jest pokryta pastą woskową (do konserwacji nadwozi samochodowych) która podnosi odporność obudowy na zarysowania i warunki atmosferyczne. Raz na rok dobrze jest ponowić to zabezpieczenie.
Dodatkowo, obudowa jest również uszczelniona silikonem. Woda może się jednak dostać do środka
obudowy przez otwory mocujące. Należy przy montażu zadbać o to aby otwory te były dobrze
uszczelnione - np. dodatkowymi podkładkami gumowymi lub przez okręcenie gwintu śrub mocujących
taśmą teflonową. Jeżeli mimo to woda dostaje się do obudowy, to należy pozostawić otwarte 2 małe
otwory (1,5mm) na spodzie obudowy które służą do odprowadzenia wody.
3. Cała obudowa, a zwłaszcza pleksa, jest pokryta pastą woskową (do konserwacji nadwozi samochodowych) która podnosi odporność obudowy na zarysowania i warunki atmosferyczne. Raz na rok dobrze jest ponowić to zabezpieczenie.
Pełny opis możliwości i programowania miernika jest dość obszerny. Można się z nim zapoznać pobierajac nstrukcję obsługi - dokument pdf poniżej.
VM2F.pdf (ok. 110kB) | instrukcja obsługi woltomierza VM2F |
Cena : 94 PLN
Instrukcja VM2F